Campania de promovare și informare „Alege oaia”

Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale a demarat, la începutul lunii noiembrie 2017, campania naţională de informare şi promovare a consumului de carne de ovine „Alege oaia”. Campania se va desfășura la nivel național pe o durată de trei luni și are ca principal scop încurajarea consumului de carne și produse din carne de oaie pe tot parcursul anului.

No automatic alt text available.

În demersul său, MADR va avea sprijinul tuturor crescătorilor de ovine din România, care doresc, prin intermediul acestei campanii, să determine consumatorii să manifeste mai mult interes pentru carnea de oaie şi preparatele din carne de oaie. De asemenea, s-au alăturat campaniei și reprezentanți din cadrul Ministerului Turismului, ai Ministerului Sănătății şi ai Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, care au format un grup de lucru sub coordonarea Direcţiei Generale de Politici în Industrie Alimentară în cadrul căruia s-au stabilit obiectivele ce trebuie atinse. Astfel, prin această campanie se urmărește valorificarea producțiilor agro-alimentare provenite de la specia ovine, creșterea valorii de export prin produse prelucrate, atragerea forței de muncă în sectorul de prelucrare a cărnii și a produselor din carne de oaie, dar şi păstrarea tradițiilor privind preparatele culinare din această specie, în special în zonele montane

Campania de promovare şi informare „Alege oaia” este organizată de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale si AgroTransilvania Cluster în colaborare cu Someș Arieș Cooperativa Agricolă, Asociaţia Crescătorilor de Ovine Someşana, Asociaţia Judeţeană a Crescătorilor de Ovine și Caprine Cluj, Asociaţia Crescătorilor de Ovine Mioriţa, Asociaţia IJARUL, Lactate Someșana, Direcţia pentru Agricultură a Judeţului Cluj, Direcţia Sanitar Veterinară pentru Siguranţa Alimentelor Cluj.

 

Obiectivul final al acestei campanii este de a informa consumatorul asupra modului de preparare a cărnii de oaie și a produselor din carne de oaie, cât și de dezvoltare a unei culturi culinare în ceea ce privește consumul de carne de oaie. Totodată, se doreşte sprijinirea crescătorilor autohtoni de ovine și înființarea unei piețe de gross care va constitui un intermediar între crescătorii de ovine și canalele de comercializare (retail și magazine de proximitate).

Campania se va desfășura în perioada 25-26 noiembrie 2017, între orele 12:00-18:00, la Expo Transilvania, Cluj-Napoca.

La eveniment vor participa Ministrul Agriculturii și al Dezvoltării Rurale, Domnul Petre Daea, Directorul DSVSA Cluj, Domnul Ioan Oleleu, reprezentanţi din rândul parlamentarilor, reprezentanţi ai administraţiilor locale și ai primăriilor, crescători de ovine și caprine, producători locali de produse din carne și lapte de oaie și capră, liderii celor mai reprezentative asociaţii ale crescătorilor de ovine din judeţul Cluj.

Vizitatorii vor putea degusta gratuit, preparate din carne de oaie gătite tradiţional (tocăniţă la ceaun, pastramă, virşli, sarmale), dar şi brânzeturi (caş, telemea, brânză) şi se vor putea bucura de un program festiv având ca invitaţi interpreţi de muzica populară și ansambluri folclorice din Transilvania.



Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.