Cum văd producătorii măsura ca în supermarketuri 51% din marfă să fie românească

Producătorii salută legea adoptată de Senat, prin care se prevede ca 51% din produsele comercializate în marile magazine să fie de origine românească. Legea mai trebuie să treacă de Camera Deputaților.

 

11990615_738645676240637_2401630652495643303_n

 

Felix Arion, profesor la Universitatea de Știinţe Agricole şi Medicină Veterinară din Cluj şi managerul AgroTransilvania Cluster, a explicat ce efecte va avea această lege: ”Va crea o presiune în plus asupra producătorilor români. Efectul ei va fi că producătorii din străinătate care nu vor mai putea intra pe piaţă pe căile obişnuite vor încerca să investească şi să producă în România. Ceea ce nu este întotdeauna bine, pentru că va veni cineva care investeşte într-o seră în care va produce în cantităţi la fel de mari ca în Olanda. Asta va elimina rapid un număr mare de producători autohtoni.

 

De data aceasta România forţează nota pe piaţă ca să-şi protejeze producătorii, ar fi însă mult mai bine să încerce indirect să sprijine producţia pentru ca legumele şi fructele autohtone să fie net superioare din punct de vedere al calităţii şi al preţurilor”, a declarat Felix Arion, managerul general al AgroTransilvania Cluster, conform Radio Cluj.

 

El este de părere că mai trebuie investit și în depozite şi transport, pentru a face față cererilor venite din partea marilor magazine.

 

”Înseamnă că producătorii merg direct în supermarket cu marfa. Este un deziderat minunat, pe care noi îl încurajăm. Însă producătorii români singuri nu vor putea să susţină un asemenea lanţ. Ei au nevoie de forme de asociere, pentru că nu este fezabil pentru nimeni ca fiecare mic producător să meargă cu portbagajul plin de ceapă la magazin. Asta ar implica o creştere a costurilor care nu avantajează nici consumatorii şi nici comercianţii”, a mai precizat Felix Arion.

 

Dezbaterea finală pe această lege se va face în Camera Deputaților.