Târgul Anuga, cel mai important târg din lume, pentru industria alimentara si a bauturilor a avut loc la Koln, Germania, in cadrul Complexului Expozitional Koelnmesse (al cincilea ca marime din lume), în perioada 5-9 octombrie 2019. 

Targul Anuga este unic: nicaieri in lume nu se intrunesc cererea si oferta atat de eficient si la un nivel atat de ridicat de calitate, editia anterioară a reunit 7400 expozanti si peste 165.000 de vizitatori. 

Anuga intruneste 10 targuri sub acelasi acoperis: Fine food, Chilled food, Meat, Frozen Food, Dairy, Bread and Bakery and Hot Beverages, Drinks, CateringTec, RetailTec, Organic.

Timp de cinci zile, tendintele alimentare, de bauturi si inovatii tehnologice sunt expuse la acest eveniment. Cu o traditie de aproape un secol, Anuga s-a dovedit a fi un eveniment de importanta maxima in indistria alimentara.  Salonul comercial a ocupat 11 hale si s-a desfășurat pe o suprafață peste 280.000 mp.  Fie ca sunteti producator in domeniul alimentar, bucatar sau doar gurmand, noi va putem ajuta sa va gasiti cel mai bun pachet de cazare pentru targul Anuga.

Romania va fi reprezentata de 87 de producatori din domeniul industriei agroalimentare la Targul de la Anuga, printer acești regăsindu-se și membri AgroTransilvania Cluster, respectiv Carmangeria Moldovan prezenti la eveniment cu carne si preparate din carne, degustare pe toata perioada targului și un show culinar pe scena ANUGA CULINARY STAGE în ultima zi de targ.

Dintre cei 87 de producatori, 74 participa la eveniment in standurile nationale organizate de Asociatia pentru Promovarea Alimentului Romanesc (APAR) si Ministerului Mediului de Afaceri si Comert si Antreprenoriat (MMACA), alte 13 firme participand cu stand propriu si finantandu-si in totalitate costurile.

Producatorii romani vor expune pe o suprafata de peste 925 de metri patrati in sectiunile specializate Meat, Fine Food, Bread & Bakery si Organic. Ei vor fi prezenti cu carne si preparate din carne, produse de morarit, panificatie si patiserie, produse lactate, dulciuri, conserve legume/fructe, produse Bio, sucuri naturale, bere, etc. Dintre brandurile expuse vor face parte: Coco Rico, Agrisol, Senapan, Albrau, Raureni, La Provincia, Betty Ice, Cristim, Boromir, Kosarom, Pambac, De la Ferma, Doripesco, Agricola Bacau, Pirifan, Romaqua, Toneli, Moldovan, Accasa, Orlando, Scandia Sibiu, Five Continent, Zimbria.

„Evenimentul Anuga Koln reprezinta ultima din cele 5 actiuni de promovare ale sectorului alimentar finantate de la bugetul de stat prin Programul pentru Promovarea Exporturilor 2019: Biofach Nurenberg, Gulfood Dubai, IFE Londra, SIAL Shanghai si Anuga Koln. Ministerul Mediului de Afaceri, Comert si Antreprenoriat impreuna cu patronatele de ramura Romalimenta si APAR au facut posibila participarea firmelor romanesti la aceste manifestarile expozitionale, finantate prin Programul pentru Promovarea Exporturilor – PPE”, spun reprezentantii APAR.

Prima participare a Romaniei la Anuga a fost in anul 2007 cu un numar de 20 firme pe o suprafata de 200 m.p., a urmat anul 2009 cu 17 firme expunand intr-un spatiu de 250 mp, iar la Anuga 2011, Romania a fost prezenta cu 31 de firme in 5 pavilioane specializate cu o suprafata totala de 436 mp.

„In ciuda marelui sau potential, sectorul alimentar din Romania are cel mai mare deficit comercial din regiune si contribuie cel mai mult la inflatia din Romania. Conform datelor INS, in 2018, Romania a importat produse alimentare de 4,7 miliarde de euro, in crestere cu 5% fata de 2017, iar deficitul comercial sectorial a ajuns la 2,97 miliarde de euro, in conditiile in care exporturile cresc mai lent. Sectorul care are cel mai mare potential de export nu reuseste astfel sa iasa pe pietele externe, acolo unde producatorii romani se lovesc de reticenta lanturilor moderne de retail, dar si de competitia cu mari grupuri straine care nu lasa prea mult loc intrarii pe piata a unor jucatori din Europa de Est”, sustin reprezentantii asociatiei.

Asociatia pentru Promovarea Alimentului Romanesc reuneste 124 de producatori autentici din sectorul agroalimentar national si isi propune ca prin actiunile intreprinse sa realizeze din alimentul romanesc nu numai un motiv de mandrie nationala ci si un motor al dezvoltarii economiei romanesti.