La Colline, brânzeturi franțuzești produse la Cluj cu lapte de capră din Transilvania – FOTO

Familia Spînu, Marcela și Ovidiu, doi medici veterinari vizionari, au pus pe picioare brandul de succes denumit pitoresc ”La Colline”. Ei produs brânză de capră după rețete franțuzești, dar cu lapte din Transilvania.

Ovidiu Spînu a studiat în Franța, timp de un an, perioadă în care a intrat în contact cu producătorii de brânzeturi de pe Valea Loirei. ”Am fost cu o bursă la Facultatea de medicină veterinară din Nantes, iar în acea zonă este un cult pentru brânza de capră.

Noi am început în 2007 cu o primă șarjă de produse lactate din lapte de capră. După niște testări și niște studii de piață, am constatat că dintre toate produsele lactate consacrate și tradiționale, cele care prezintă creștere constantă și care se vând pe piețele dinamice sunt produsele din lapte de capră. Toate celelalte cam stagnau și capra începea să fie la modă.

Brânzeturile de capră au depășit granițele Franței, care este un producător tradițional, și le găsești peste tot în lumea care se dezvoltă, din Asia bogată, Statele Unite și Canada, dar și în țări în care lactatele caprei nu erau cunoscute. Noi am anticipat și ne-am gândit că este o afaceri de viitor și am reușit să ieșim cu produse de capră pe piață în momentul în care a început să fie cerere.

Am început cu câteva zeci de litri pe zi și acum suntem la 2 – 3 mii de litri de lapte procesat pe zi. Avem cam 5 – 10 tone de brânză vândută pe lună, pe piața internă, dar și în Europa centrală sub brandul ”LaColline”, în Ungaria, Cehia și Slovacia”, povestește Ovidiu Spînu, administratorul firmei.

Fabrica a fost pornită de soții Spînu cu mult entuziasm și inconștiența oricărui început. ”Noi am pornit cu o investiție de 250.000 – 300.000 de euro și am mai crescut până la jumătate de milion de euro, 500.000 de euro investiție totală. Investiția s-a recuperat deja și începem să marcăm profit. Suntem bine din punct de vedere al profitului, dar ne și dezvoltăm și credem că brandul nostru, ”LaColline”, este foarte puternic și respectat”, adaugă Ovidiu Spînu.

”Am riscat, recunosc, dar ni se părea că lucrurile vor merge. Am împrumutat de la bancă o sumă mare de bani cu inconștiența necunoscătorului și nu am mai avut ce face decât să mergem mai departe. Avem acum 20 de angajați, din Vâlcele, Feleacu și intelectualii vin din Cluj-Napoca.

Producem un tip particular de brânză, cu fermantație lactică, iar rețetele sunt franțuzești și le-am adaptat specificului românesc. Avem, acum, în portofoliul o gamă de 20 de produse, brânzeturi și lactate acidofile, iaurt și chefir”, spune și Marcela Spînu, medicul veterinar al fabricii de brânză ”LaColline”, din Vâlcele.

 

 

Fabrica distribuie național, printr-o firmă din București, dar pe plan local distribuția este proprie. ”În România avem mai multe canale, avem distribuție directă în zona Clujului, avem contracte recente cu gradinițele și creșele din Cluj. Avem magazin propriu. Avem o mașină care joia face distribuție la restaurante, magazine locale, magazine de produse tradiționale, segmentul Horeca, iar de 2 ani vindem și online.

Să știți că mamele adunci când diversifică alimentația copilului sunt interesate să dea copilului un produs sănătos. Laptele de capră este consacrat ca fiind sănătos. Noi avem colectare de la ferme din Transilvania, de la animale sănătoase care pășunează afară. Capra alege, mănâncă muguri și lăstari. Nu mănâncă orice. Capra pășunează la un etaj la care poluarea nu prea ajunge. Nici nu a fost, nici nu este și nici nu va fi.

Laptele de capră este la fel de gras ca și cel de vacă, cam 3.5% grăsime stas. Pe lângă faptul că nu este gras, particulele de grăsime din laptele de capră, ca și proteinele sunt fragmentate în segmente mult mai fine, aminoacizi și particule de grăsime mai mici, care sunt mai ușor digerate și stomacul, ficatul, aparatul digestiv nu trebuie să facă un efort deosebit pentru a le digera”, relatează Ovidiu Spînu.

Patronii fabricii ”LaColline” s-au alăturat Clusterului AgroTransilvania în căutarea unor parteneri. ”Am intrat în cluster pentru a cunoaște producători de lactate și mezeluri din zona Clujului, gândindu-ne că vor fi o serie de proiecte care ne vor ajuta să ne dezvoltăm. Nu este neapărat un câștig material, dar este un câștig pentru că ne împărtășim experiența și asta ne ajută să depășim obstacolele”, explică Marcela Spînu.

Cifra de afaceri a fabricii La Colline a fost în 2007 de 100.000 de euro, dar a depășit un milion de euro în 2012, fiind în continuă creștere.

”Planul firmei noastre este să creștem vânzările din online. Avantajul este că în online pot puse în vânzare toate produsele din portofoliu, dintre care unele au viață de raft scurtă, cum ar fi branza proaspată de capră. Astfel putem vinde mai mult și mai proaspăt, și să atingem toate colțurile țării, indiferent de dezvoltarea retailului”, arată Spînu.



Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.