Moldovan – Carmangeria Sânnicoara, sau meşteşugul învăţat în familie

Moldovan Carmangeria Sânnicoara, una dintre cele mai importante companii clujene de pe piața cărnii și preparatelor din carne, este dovada vie a faptului că meșteșugul învățat în familie, dedicarea și respectul pentru client sunt acele ingrediente care construiesc o afacere durabilă.

Înființată în 1994 de către Ștefan și Cosmin Moldovan, tată și fiu, sub numele Cosm-Fan Carmangerie, societatea a produs inițial preparate din carne după rețete tradiționale într-un mic atelier de tranșare și prelucrare a cărnii aflat în curtea gospodăriei familiei. Gustul autentic și calitatea produselor au determinat în timp o creștere constantă a afacerii, proces ce a permis extinderea atelierului și deschiderea unor magazine proprii.

Pentru a face lucrurile cu rost și cât mai bine, familia Moldovan a început în anul 2005 să investească într-o fermă de vite de la Mociu. Aici, într-un mediu sănătos, echilibrat și natural, cresc peste 230 de vaci din rasele Charolaise, Alb-Albastru Belgian, Limousine și Angus. Ferma trece în prezent printr-un proces de modernizare, în ea investindu-se 1,5 milioane de euro pe baza unui proiect FEADR.
În anii 2007-2008, compania a fost reclădită din temelii cu ajutorul unor fonduri SAPARD, care au mers mai ales înspre modernizarea și tehnologizarea spațiului de producție. Această investiție a fost pilonul central în dezvoltarea ulterioară a carmangeriei și a dus atât la extinderea rețelei de magazine și a numărului de angajați, cât și la diversificarea portofoliului de produse.

Așa se face că Moldovan Carmangeria Sânnicoară are astăzi 27 de magazine în tot județul Cluj și este în Top 100 al companiilor clujene, cu 210 angajați. Portofoliul de produse număr 120 de sortimente, începând de la cârnați, salamuri, afumături, șuncă, crenvurști și terminând cu tocături marinate și cărnuri proaspăt tranșate.

Anul trecut, la aniversarea a 20 de ani de existență, afacerea familiei Moldovan a trecut a trecut printr-un complex proces de rebranduire, aducând în secolul XXI conceptul de magazin de carne. În noile magazine Moldovan clienții au posibilitatea nu doar de a cumpăra produsele carmangeriei, ci și de a le gusta. Totodată, li se oferă consultanță în prepararea cărnii sau a condimentelor folosite. Dorința familiei Moldovan este de a reînvia astfel tradiția vechilor măcelării și de a duce acest meșteșug mai departe.



Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.