Producătorii de brânzeturi vor să se asocieze pentru a avea mai multă forță de negociere

Brânza și produsele lactate din fabricile clujene ajuns să fie vândute în comerț la preț dublu sau chiar mai mare decât cel la care ies de pe poarta fabricii.

 

produse_branza_de_capra

 

Acesta este cazul brandului de brânză din lapte de capră ”La Colline”. Fabrica din localitatea Vîlcele produce brânză din 2007.

 

”Brânza noastră se găsește peste tot, dar nu reușim să ne facem singuri distribuția. Apelăm la un distribuitor care transportă brânza noastră de aici de la Cluj și o duce la București. De acolo el negociază cu supermarketurile și o distribuie în toată țara. Prețul final este cam dublu față de prețul la care vindem noi.

 

Ar trebui să ne asociem mai mulți producători zonali sub un brand unic Transilvania sau altceva cu rezonanță și să încercăm să abordăm supermarketurile, să mergem la negocieri cu o gamă mai largă de produse și șansele noastre de a ne lista în supermarketuri ar crește.

 

Ar fi bine dacă am elimina acest intermediar. Dar se mai pune problema transportului. Noi nu am avea puterea să transportăm în toată țara, dar măcar zonal am reuși”, a precizat Marcela Spînu, medicul veterinal și fondatorul fabricii La Colline, din localitatea Vâlcele.

 

Aceeași problemă este și cu brânza de Năsal. Prețul de vânzare de la fabrica de la Țaga este de 20 de lei pe kilogram, dar ajunge în comerț la 30 de lei bucata de 300 de grame.

 

Singura soluție pentru acești producători este asocierea și faptul că fac parte din Clusterul AgroTransilvania. ”Am intrat în Cluster pentru a cunoaște producători de lactate și mezeluri din zona Clujului, gândindu-ne că vor fi o serie de proiecte care ne vor ajuta să ne dezvoltăm. Nu este neapărat un câștig material, dar este un câștig pentru că ne împărtășim experiența și asta ne ajută să depășim obstacolele”, explică Marcela Spînu.

Tags: , ,