Produse Lacate Transilvane – de la Producător la Consumator
Programul de finanțare:
Programul Național de Dezvoltare Rurală-Submăsura 16.4
Durata de implementare:
15 luni
Obiectiv:
General:
- Obiectivul general al prezentului proiect constă în dezvoltarea și comercializarea produselor lactate tradiționale prin promovarea conceptului de piață locală exclusiv prin lanț scurt de aprovizonare, într-o perioadă de 15 luni de la semnarea contractului de finanțare.
Specific:
- Cooperarea între cei 3 parteneri din acordul de cooperare, în vederea implementării conceptului de piață locală exclusiv prin lanț scurt de aprovizionare, într-o perioadă de 15 luni de la semnarea contractului de finanțare;
- Promovarea online și offline (onsite) produselor lactate transilvane obținute prin intermediul parteneriatului, în lanțul scurt de aprovizionare, pe o perioadă de 15 luni;
- Consolidarea pieței locale și implicit consolidarea poziției concurențiale a parteneriatului prin dotarea cu 2 echipamente tehnologice de procesare a lactatelor și a 10 vitrine pentru promovarea si comercializarea produselor lactate transilvane, în termen de 9 luni.
Parteneri:
Pentru realizarea prezentului proiect, a fost constituit un parteneriat format 3 membri:
- O entitate în calitate de procesator și comerciant (Ferma cu Omenie SRL);
- Un fermier care furnizează materia primă necesară (Unilact Transilvania SRL);
- O organizație nonguvernamentală (Asociația Clusterul Agro-Food-Ind Napoca).
Activități:
- Proiectul propune înființarea și dezvoltarea pieței locale exclusiv prin lanțul scurt de aprovizionare în județul Alba, Comuna Unirea pentru produsele locale;
- Desfășurarea de activități de promovare pentru conceptul lanțului scurt de aprovizionare și a pieței locale precum și o componentă de dezvoltare a facilității de procesare a produselor rezultate din lanțul scurt prin achiziționarea de echipamente specifice procesării laptelui;
- Crearea/dezvoltarea unui lanţ scurt de aprovizionare/piețe locale (cu produse alimentare) se va realiza prin vânzarea produselor obținute în cadrul magazinului de la poarta fabricii a firmei Ferma cu Omenie SRL;
- Realizarea unei noi pagini web distincte, pe website-ul partenerului Ferma cu omenie, dedicată promovării partenerilor din lanțul scurt, prezentării pieței locale și comercializării categoriei de produse aferente lanțului scurt aferent proiectului.
Valoarea proiectului:
1.514.423,25 RON