Magazinele mari, obligate să vândă 51% marfă românească

Potrivit unui proiect adoptat, marți, de Senat, marile magazine ar putea fi obligate să vândă carne, fructe și legume din producția internă. Totuși, decizia va fi luată de Camera Deputaților, care este forul decizional.

 

supermarket_galpri

 

Legislația prevede ca marii comercianți să vândă produse de origine românească în proporție de minim 51%.

 

Propunerea pentru completarea Legii 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare, care îl are ca inițiator pe social-democratul Ovidiu Donțu, a fost adoptată de Senat, în calitate de primă Cameră legislativă sesizată, cu 76 de voturi “pentru” și patru abțineri.

 

În expunerea de motive, Donțu a subliniat că proiectul său are ca scop asigurarea accesului facil al producătorilor naționali pe piața de desfacere reprezentată de comercianții cash&carry, informează Agerpres.

 

“Persoanele juridice autorizate să desfășoare activități de comercializare pentru produse alimentare au obligația ca pentru carne, legume și fructe să achiziționeze aceste produse, în proporție de cel puțin 51%, corespunzător fiecărei categorii, provenite din lanțul alimentar scurt așa cum este definit în Politica Agricolă Comună a Uniunii Europene. În lunile de iarnă (decembrie-februarie), în magazinele menționate, legumele și fructele din import să reprezinte maxim 70% din ofertă, pe fiecare categorie. Nerespectarea acestor prevederi se sancționează cu amendă de la 25.000 lei la 50.000 lei, în măsura în care nu sunt aplicabile prevederile Legii concurenței”, se arată în raportul favorabil al Comisiei economice, însușit de plenul Senatului.

 

Conform raportului Comisiei economice, lanțul comercial scurt reprezintă “un lanț de aprovizionare care implică un număr limitat de operatori economici angajați în activități de cooperare și de dezvoltare economică locală, precum și relații geografice și sociale strânse între producători și consumatori”.

 

Foto: shoppingnews.ro