SIAL Paris 2018 – Inspire Food Business – Cea mai mare expoziție de inovație alimentară din lume

În această toamnă, s-a desfasurat ediția de la Paris a expoziției SIAL care își consolidează constant statutul  de expoziție alimentară de vârf la nivel intenațional. La eveniment a participat si o delegație AgroTransilvania Cluster formată din membrii echipei clusterului si din reprezentanti ai membrilor care își desfășoară activitatea în sectorul agroalimentar.

Image may contain: one or more people, people standing and suit

Deși SIAL Paris 2018 și-a închis porțile, ideile, descoperirile și inspirațiile propuse de ediția din acest an vor continua să rezoneze pentru o lungă perioadă de timp pe Planet Food. Expoziția de la Paris-Nord Villepinte, scena pentru SIAL Paris, a fost scena a cinci zile cu adevărat pline de acțiune!c5 zile cu ingrediente, rețete și arome, într-o atmosferă “franceză”, dar cu o simțire internațională. 5 zile pentru a oferi cea mai mare expoziție din lume pentru Planet Food, jucătorilor și inventatorilor din industria alimentară, de la producători la distribuitori, prin restauratori și furnizori de ingrediente semiprelucrate. “Este cu adevărat un think-tank global pentru industria alimentară, laboratorul internațional de inovație alimentară în toate aspectele sale”, a declarat Nicolas Trentesaux, directorul rețelei SIAL, în ziua deschiderii.

Cum a fost măsurat în termeni concreți, succesul SIAL Paris 2018? În primul rând, în cifre. Peste 7.200 de expozanți – 87% din afara Franței – și mai multe branduri decât oricând. Înregistrează participarea, cu peste 310.000 de reprezentanți ai industriei (73% din vizitatori din afara Franței). Și printre ei, mii de cumpărători și influențatori din toate părțile. “SIAL Paris oferă o experiență unică și cuprinzătoare de experiență din întreaga lume a alimentelor. Pentru sectoarele care se află deja astăzi, împreună cu cei din fază incipientă, tinerii start-up-uri care vor face mâine știrile în Franța, India , Canada, Brazilia sau în altă parte. A fost o fereastră de vizibilitate pentru toată lumea “, a declarat Nicolas Trentesaux.

135 vizite internaționale oficiale, 250 de “evenimente în cadrul evenimentului”, 2.355 de inovații prezentate pentru Premiile SIAL Innovation și 15 premii Grand Prix: “În acest an am reușit încă o dată să stabilim bara încă mai mare, să propunem tuturor profesioniștii din domeniu un eveniment cu adevărat interesant, cu multe petreceri de pretutindeni “. Pe parcursul celor cinci zile de spectacol, SIAL Paris a promovat peste 400.000 de produse pe o suprafață echivalentă cu peste 100 de supermarketuri, amenajate de la capăt la celălalt! “Rămâne totuși un eveniment care își păstrează dimensiunea umană, pentru că este vorba de mâncare, la urma urmei!” Vizitatorii a trebuit doar să isi focalizeze privirea și gusturile în jurul coridoarelor expozitiei pentru a fi convinși de acest lucru! O astfel de prezență puternică și o investiție impecabilă a profesioniștilor sunt mai necesare astăzi ca niciodată, într-o perioadă în care industria agroalimentară intră într-o fază de tranziție majoră. Gustul – Adevărat – Înțeles: acesta a fost tripticul inspirat al SIAL Paris 2018, ilustrând viitorul scenariu spre care se transformă Planet Food și toate părțile interesate, într-o interacțiune de îndrăzneală și angajament. “Acesta este un viitor care, fără să ne dăm seama de acest lucru, ne-am dorit cel puțin să anticipăm pentru a oferi răspunsuri veritabile profesioniștilor, cu atât de mult în mișcările schimbării: totul, de fapt! Așteptările clienților din punct de vedere al sănătății, autenticității , transparența și consumul de alimente nu au fost niciodată atât de puternice, responsabilitățile industriei continuă să crească și, pentru a limita toate acestea, vom avea 100 milioane de oameni în întreaga lume de hrănit în fiecare an până în 2050. Nu se confruntă alt sector din lume cu astfel de provocări: niciun altul nu are atât de mult în joc! “, insistă Nicolas Trentesaux. Deci, ce trebuie făcut? În 2018, chiar mai mult decât în ​​edițiile anterioare, SIAL Paris a propus un accent pe inovare: în trei aspecte!

Inovare prin identificarea tendințelor și cartografierea perspectivelor: Ediția din 2018 a SIAL Paris a oferit posibilitatea de a prezenta partea a patra a studiului “Food 360” realizat de KANTAR TNS în asociere cu cartea Future Food a tendințelor din XTC World Innovation, alături de studiul privind tendințele alimentelor din afara casei de la GIRA Conseil. Nu numai acest lucru, ci și viitorul a fost ilustrat și prin produsele selectate în spațiul Foodtech, prezentând inovațiile întregului lanț de valoare alimentar francez. Ecotrophelia Europa a oferit, de asemenea, o altă viziune a mâncării de mâine, prin intermediul unui concurs național și european de inovare alimentară: “Trofeele studenților pentru inovație alimentară”, un adevărat incubator de idei pentru industria alimentară. În cele din urmă, respectând angajamentul său de a “inspira și a privi mai adânc”, cea mai mare expoziție de produse alimentare din lume a propus, împreună cu Future Lab, un nou eveniment dedicat prognozării alimentelor. Acesta a fost un adevărat succes cu publicul pe parcursul celor cinci zile ale spectacolului! Un tunel experimental, un spațiu “de creștere a start-up-urilor” și concepte de realitate virtuală: Laboratorul Future le-a permis vizitatorilor să se prezinte la Planet Food din 2030. Inovația, pentru SIAL Paris 2018, a fost, de asemenea, despre oferirea unei vitrine excepționale pentru ideile și conceptele originale care vor fi în curând să lovească rafturile din magazinele de alimente. Prin urmare, SIAL Innovation a promovat produse ale căror justificare și caracteristici sunt perfect aliniate cu această logică a tranziției către un adevăr, gust și un sens mai mare. Acest lucru a fost reflectat și în sectorul Alimentar Alternativ și al Forumului său, dedicat acestui nou aliment sănătos, care cuceri lumea și care a câștigat în acest an prin abundența inovațiilor ușoare și totuși indulgente! De-a lungul acestor cinci zile, La Cuisine a oferit, de asemenea, un adevărat cocktail de spectacol culinar, în special cu clasele culinare live și o temă de inovare dedicată serviciului de alimentație și concepută de patronul SIAL 2018, bucătarul-șef: Yannick Alléno!

SIAL Paris a fost, de asemenea, despre capacitatea de organizare a cat mai multor întâlniri fructuoase pe standuri, în forumuri, în coridoare! Întâlniri care pot duce la noi asociații, noi povesti de succes! Așteptăm cu nerăbdare să ne vedem din nou în 2020, să luăm locul unde am rămas și să ajutăm la construirea, împreună, a viitorului Planet Food!