Oportunităţi pentru sectorul agroindustrial şi fermieri
- 25 februarie, 2019
- Posted by: agroclus
- Categorie: Noutăți
Niciun comentariu
În data de 25 februarie 2018, la central Agro Transilvania din Dezmir, comuna Apahida s-a derulat evenimentul „Oportunităţi pentru sectorul agroindustrial şi fermieri”, dedicate companiilor care activează în domeniul agroindustrial şi fermierilor.
Invitaţii acestui eveniment împreună cu moderatorul, domnul Prof. Dr. Ing. Ivan Ilarie – Consilier Dezvoltare Regională în cadrul AgroTransilvania Cluster vor dezbate subiecte precum:
- Noutăţi privind investiţiile accesibile prin PNDR, invitată doamna Ing. Mariana Cotoi, Director OJFIR Cluj;
- Noutăţi legislative pentru fermieri, invitaţi domnul Ioan Oleleu, Director DSVSA Cluj, domnul Uifălean Paul-Rareş, Director al DADR Cluj şi domnul Bota Florin, Director Executiv Adjunct al APIA Cluj;
- Avantajele lanţului scurt de aprovizionare, invitat domnul Prof. Dr. Felix Arion, Director General AgroTransilvania Cluster;
- Exemple de bune practici în domeniul agroindustrial oferite de AgroTransilvania Cluster;
- Discuţii referitoare la implementarea proiectului cu titlul: „Dezvoltarea piețelor locale, bazate exclusiv pe lanțuri scurte de aprovionare, în scopul susținerii comercializării fructelor din Regiunea Crișana”- invitați reprezentați ai Asociaţiei Crișana, domnul Prof. Dr. Dorin Popa si doamna Anca Brata. Proiectul a avut ca scop creșterea competitivității producătorilor locali și a valorii adăugate a produselor, accesarea sprijinului nerambursabil pentru susținerea cooperării între producătorii locali din regiunea Crișana, pe de o parte, și alți parteneri strategici din județele Bihor și Cluj, în scopul creării de piețe locale, exclusiv prin lanțuri scurte de aprovizionare, în scopul comercializării fructelor. Parteneriatul este format dintr-un număr de 9 entități, respectiv din producători pomicoli, două universități, două structuri asociative (una cu abordare locală și cealaltă regională), precum și două societăți comerciale pentru valorificarea fructelor. Parteneriatul are la bază un plan de marketing pentru comercializarea fructelor pe piețe locale.